Řízení auta již dávno není fyzicky vysilující, v této souvislosti si možná někteří pamětníci vybaví situace, jak se řídila taková stará Volha, škodovka stopětka bez posilovače řízení, nebo starý Moskvič či Žigulík. Samozřejmě nešlo o fyzicky namáhavou práci, jako třeba kopání výkopů, ale přece jen to jistý fyzický fond vyžadovalo, zvláště při parkování.

dálniční provoz

Dnes usedáme do vozidel technicky vybavených natolik, že samotné řízení je hračka, tedy co se týče námahy fyzické, ovšem ve srovnání s dobou před čtyřiceti lety je dnes mnohem větší nápor na psychiku. Současní zájemci o řidičské oprávnění to mají rozhodně těžší.

Zvýšil se provoz – mezi námi se možná najdou lidé, co jako děti zvědavě posedávaly u silnice mezi většími městy a počítali tu projíždějící auta jen tak, pro zábavu. Za hodinu jste tu v šedesátých letech mohli zaznamenat takových patnáct, dvacet aut v obou směrech, kdežto dnes těch dvacet aut tudy projede za půl minuty. Vnímáte ten rozdíl? Řidič je tak vystaven mnohem většímu tlaku, musí být ostražitější a bdělejší. Připravte se na to i vy, pokud vstupujete do autoškoly v Praze Autoškola Holešovice a snažte se využívat různé antistresové pomůcky. Mohou vám pomáhat i adaptogenní byliny, jako je ženšen či ashwagandha.

jízda po silnici

Výběr autoškoly – jistou výhodu ve srovnání se socialismem přece jen máte, a tou je výběr vhodné autoškoly. Sledujte recenze a komentáře těch, co již řidičák mají, a hodnotí jednotlivé autoškoly či jejich instruktory. Dobrá autoškola vám může i v dnešním hustém provozu situaci velmi usnadnit.

Silnější motory – nezapomínejte, že po absolvování řidičského oprávnění z vás nebudou automobiloví závodníci, a podle toho se také na silnici musíte chovat. Může vás to svádět ke sportovní jízdě a k předvádění vašich řidičských schopností, zvláště u vozidel se silnějším motorem. Bude zapotřebí ještě mnoho soustředění, píle a nabytých zkušeností z provozu, než se z vás stane opravdový řidič.